søndag 3. februar 2013

Sidensvans i bøtter og spann...

Lenge siden kamera har vært fremme nu! Måtte nesten tenke meg litt om på instillingene...Sånn går det nå man prioriterer hus og oppussing,sukk.
Nu er lyset kommet tilbake her i nord, og med den kom det enorme flokker med Sidensvans og Trost. De forer seg på rognebæra fra i høst.800-1000-1500 i flokk,et imponerende syn..
Sidensvansen må ha den mest imponerende farvedrakten jeg vet om her i nord, med punkesveis på toppen!
Det tok ikke mange dagene, så var flokken borte. De hadde renska alle trærene for spiselige bær!
















7 kommentarer:

Torbjørn Wingsternes sa...

Med så store flokker, går det nok fort å renske rogna.
Fin serie.

Arnfinn sa...

Flotte fugler dette som jeg enda ikke har fått sett hverken her eller andre steder. Men håper fortsatt :)

Ottars fotoblogg sa...

Fin bildeserie av denne glupske men flotte fuglen. Det overrasket meg at dere fremdeles har rognebær, her hos oss rensket sidensvansen alt før Jul.

Ottar

Tom Dyring sa...

Fin serie ! Vinterbilder av sidensvans er ikke hverdagskost her nede hos meg. Litt misunnelig !

Anne-Lise sa...

Nydelig foreviget flokk, Oona! Ja, punkersveisen er vidunderlig, og dette er en vakker fugl. Liker også godt motlysbildene dine. Silhuettene er fine. Flott med lyset gjennom vingen på det ene bildet, særlig. Godt der var mer rognebær igjen. Her ble trærne renska i oktober/november!

Anonym sa...

Kjempe flott serie av sidesvansen!

Nr 9 og 10 ble mine favoritter her!

God søndag til deg!:)

Lorents H Blomseth sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.